Alla inlägg under januari 2023

Av Hanna Boman - 22 januari 2023 21:20

HOPPSAN!

 


Efter att jag igår hade varit i SecondHand och jobbat, då blev det en liten tur på stan innan hemkomst (som vanligt egentligen, efter en jobblördag för mig)!


Tog en sväng på Wachtmeister, och innan jag tog mig hem gick jag in till Café 1344 och köpte en portion Räksallad. Nu så fick jag inte "bara" Räksallad, utan det blev lite gottigt för att äta efteråt...


Jag tycker att de har blivit väldigt mycket trevligare där, än tidigare och då tar man gärna sig tillbaka (så tycker jag)!








 












     


Av Hanna Boman - 21 januari 2023 23:31

Nu så var det en Jobblördag för mig, och det var det första för i år för mig! Riktigt roligt att få sätta igång igen o jobba lite!


Idag så var det mycket folk i både buktiken o i caféet, det var fullsatt nästan hela tiden runt borden...vilket är roligt att se!

Jag har ingen aning om ifall det just idag var första gången som vi började sälja minisemlor, eftersom det ju var första gången för mig i år!


Och de tog slut ganska så fort, finns ju de som verkligen längtar efter att få äta semlor.


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4



#förstajobblördagen



#2kopparkaffemedmjölk  #1lokapäron

#1ciabatta #1fralla

#1toscalyx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 21 januari 2023 09:42







 





 







 







 





#kramensdag2023








   

Av Hanna Boman - 19 januari 2023 21:34

TEMADAG!

 


Oja, idag så är det visst POPCORNDAGEN...en dag som verkligen behöver iaktas, eller hur?

Åtminstone tycker ju jag det, för det är ju väldigt gott med popcorn!

Men jag brukar ju inte äta det så jätteofta, när man går på BIO då tycker jag det kan vara gott med popcorn. Fast det kan ju vara gott annars också. Punkt slut!


#popcornensdag2023

 

 

 

 

~~Egentligen är det Internationella popcorndagen!~~

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 januari 2023 22:38

 





På dagen just IDAG, så fyller detta fantastiska P4-programmet KARLAVAGNEN 30 ÅR!

För just mig så har detta programmet varit och är både skönt och mysigt att lyssna till!


När programmet startade från första början, då var det Lisa Syrén Bengt Grafström som var programledare och jag vill minnas att det var Lisa Syrén var allra först!


#sverigesradio  #sverigesradiop4

#karlavagnen  #karlavagnen30år

 

 






GRATTIS!




   

Lisa Syrén  &  Bengt Grafström

 



 




 






 

Av Hanna Boman - 17 januari 2023 23:38

#såmycketbättre2022

 

 

 

      

Av Hanna Boman - 17 januari 2023 22:54

Då så är  vi igång med en ny termin för By Mercy, vilket kändes riktigt roligt att få komma igång och sjunga igen!

Nu så kommer vi de första övningarna öva till helgen 11-12/2 då det blir "Tack helg för Göran & Stina Olsson".


För att vara den första övningen, så gick det väl relativt bra ändå. Det var ju roligt att sätta igång och sjunga igen och få lite info om hur terminen kommer se ut med övningar och annat!


Vi var ju ganska så många som var med ikväll, åtminstone så märktes det då vi var ner från estraden och tog en liten fika/kaffapaus (tyckte jag i alla fall). Hehe!


Jodå, den här kvällen var faktiskt jag med från början till slut...så var det inte riktigt förra terminen, men nu så!










 

Av Hanna Boman - 16 januari 2023 19:23

HOPPSAN!

 


Igår efter klockan fyra så blev jag hämtad här hemma av Lars, för att få åka ut till Hässlegården. Lite senare där sen vid femtiden så kommer även Maria Niclas Lovisa Axel Stina Essie dit med (hmpf, barnen där verkar inte har lärt sig att man ringer på dörren innan man kommer in...hehe!)


~~~Pssst, för Lovisa kom bara in genom dörren...~~~


Jaja, när vi samtilga var där så blev det middagsmat som var så exemplariskt gott och det var verkligen en 

3-rätters meny.

 

 

  • Förrätt: Toast
  • Hucudrätt: Kyckling bacon potatisgratäng sallad haricots verts
  • Efterrätt: Pannacotta på Skumtomtar kaffe

Därefter sen så blev det lite av varje, som lite julgodis frukt & chokladbitar.



Tänk vad en sådan eftermiddag/kväll kan bli både mysig & trevlig!


TACK för en trevlig & mysig stund tilklsammans igår!


      









   



 






Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards