Alla inlägg under augusti 2021

Av Hanna Boman - 30 augusti 2021 21:53

      

Av Hanna Boman - 30 augusti 2021 18:27

 


Idag så kan jag lova att det har varit och är nog säkert fortfarande

stort KALAS i himlen, för att MORFAR fyller 100 ÅR!



GRATTIS Morfar!

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 29 augusti 2021 21:13

Nu så kan vi äntligen komma till kyrkan och vara med fysiskt på gudstjänster igen, de sista veckorna har det ju varit så (bara det att jag inte närvarat då).


Men just på dagen idag, så bara ville jag vara på plats eftersom det även har varit en HÖSTUPPTAKT!


Det var verkligen jätteroligt att vara med och sitta ner för att fira gudstjänst på plats ihop med församlingen!



~~~äsch, nu så kom jag lite lagom sent...men jag hann ju få höra på predikan och en del av 

sångarna med~~~





 

Niclas Madestam

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 


Efter gudstjänsten sen så serverades det wraps dryck till självkostnadspris, en liten lunch så där. För sen så var det lite information vad som kommer hända i kyrkan o församlingen i höst som hölls uppe i kyrksalen!










   



























     

Av Hanna Boman - 29 augusti 2021 20:11

I fredags (27/8) så fyllde Axel 14 år, som vi firade igår eftermiddag och fram en bit in på kvällningen.

(så skönt att kunna träffas på kalas igen, har ju inte varit så mycket med det under sista året).


När vi kom dit runt tvåtiden, då serverades det laxsida potatis romsås & ärtor & sallad  (hemodlad potatis & tomater från växthuset).


Till efterrätt sen så serverades det cheesecake kaffe, och den cheesecaken var verkligen hur god som helst!


Verkligen jättegott!








   





Och jadå, han fick ju en hel del fina paket förstås...för fyller man år, så vill man ju få presenter!


Nu minns inte jag exakt vad han fick, men han fick en hel del godis & en högtalare & ny mobil & presentkort från Gelato.



En del fick ett ryck av att gå ut på en promenad, nu har ju dem hund så var nog Essie som var den drivande att få dem till att komma ut...hehe!




Sen så lite senare runt sextiden, då kommer det en familj till och vill gratta Axel.


Så då var det ju förstås dags att äta lite mat till, där det serverades köttfärspaj & sallad & foccacia & ost.

 

 


Mycket gott, sen fortsatte vi att äta av cheesecaken igen där det serverades kaffe också förstås!







   







TACK för ett supertrevligt kalas!



      

Av Hanna Boman - 28 augusti 2021 12:08


      




Av Hanna Boman - 28 augusti 2021 11:48

När jag trodde att jag bara hade tagit "sönder" armbandet på min FitBit, då tog jag mig äntligen in till Euronics, dit jag nu oftast ta mig då det är något fel på vissa grejer...

Men det var inte utslitet armband på den, inter hade gått helt sönder i fästet, suck!


Och då blev det ett köp av en helt NY, som fick bli eller blev en MiFit5. Men än så har jag väl inte lärt mig känna den med alla olika sätt att använda den, fast kommer väl på det så småningon vad tiden lider...


Det bästa med denna är ju att man ser verkligen urtavlan när som helst och var man än är, det kunde man nästan aldrog göra med den förra!














 














 


















Av Hanna Boman - 26 augusti 2021 22:47

            

Av Hanna Boman - 26 augusti 2021 20:38

Oja, visst hade jag velat ta mig ner till lokalen idag för att både väga mig och vara med på workshopen...men eftersom vädret inte var som jag hade önskat, så stannade jag hemma och ställde mig återigen på min snälla sovrumsvåg.


Självklart efter den vägningen, så skickade jag som vanligt ett Messenger till Kristina och rapporterade resultatet.


Ojoj, jag blev glad för vad vågen visade...inte direkt då jag ställde mig på den första gången, för den stod inte riktigt jämnt på golvet. Men sedan efter att jag hade flyttat lite på den, då visade den ett helt okej resultat.


Med tanke på att den visade 70,4 kg som då resulterade i -0,9 kg.


Så nu har väl mina funderingar blivit att alltid ställa mig på vågen här hemma om torsdagarna, för det är ju då som den verkar vilja visa MINUS!





#återigenfysiskamöten  #hållaavstånd   #covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards