Alla inlägg under augusti 2023

Av Hanna Boman - 14 augusti 2023 18:08

Nu så kom jag ut till Henrik & Einar idag strax innan klockan tolv, medan mamma kom lite senare... för inbjudan kom att vi var välkomna dit vid halv ett.


För det serverades lunch då nämligen, och det blev Flygande Jacob som har blivit en tradition just den här dagen!

Det var verkligen gott, jag är inte den som brukar äta det... så det blir verkligen mumfillibaba, varje gång!


Lite senare sen så blev det fika också, för jag hade bakat och tagit med mig Knasbollar plus att det blev Brysselkex med som Einar & Henrik har bakat tidigare!



#flygandejacob  #jordnötter #grönsallad


#kaffe #kaffemedmjölk  #knasbollar  #brysselkex

 


#unospel   #finnsisjön


#unoharnamnsdag

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 


Sen så eftersom det då är UNO-dagen, då har ju det med blivit en tradition med att spela

UNO-spelet.

 

Men vi spelade en omgång Finns i sjön också!

 

 

 

 

 

 

 

   

 


 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 13 augusti 2023 23:41

Idag under eftermiddagen så åkte vi (Henrik & Einar & jag ut till Cederholms för att först och främst få se deras fyra kattungar, som kom i juni månad. Oooh, de var så söta! 

Nu så får inte Essie vara i närhetan av dem, så Luna och kattungarna är bara i köket!

En av katterna kröp/klättrade in i mitt byxben, vet inte riktigt men kanske var två stycken (fast inte samtidigt)!


Sen så fikade vi också, på bullar som Stina hade bakat och en kaka som Einar o Henrik bakade och hade med sig ut!

Gott med fika sådär på eftermiddagen, sen så åt vi melon med!





 










   






/Tjingeling

Av Hanna Boman - 13 augusti 2023 11:27

TEMADAG!

 

 

Idag så är det VÄNSTERHÄNTAS DAG, vilket kanske är lite roligt att uppmärksamma!

Antingen så är man ju HÖGERHÄNT eller VÄNSTERHÄNT!


Det är väl bara jag som är lite "konstig", eftersom jag skriver med högerhanden men klipper med vänsterhanden.


Men jag använder ju alltid eller mest högerhanden, så min huvudhand är ju då högerhanden... kort och gott!



#vänsterhäntasdag2023

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 




Av Hanna Boman - 12 augusti 2023 19:52

Idag lite plötsligt så kommer jag ut till Hässlegården igen (ibland blir det ofta...)

Nja, hur ska man förklara sig här nu då? 

Men Johan & Kristina kom hit igår och det fick jag reda på idag över ett telefonsamtal, och då försökte jag att få tag i en färdtjänst lite huxomfluxom...men gick dessvärre inte, annars brukar de ju veta lite vem jag är och brukar oftast inte vara några problem... men man kan inte ha tur jämnt, eller hur?

Så då blev jag hämtad på annat sätt istället, vilket gick minst lika bra!



   

Av Hanna Boman - 12 augusti 2023 18:23

 



På dagen idag så fyller min blogg hela 13 år, och att jag bara har kunnat hålla den vid liv är ju helt otroligt!

Det är en sak som jag absolut inte trodde att jag skulle hålla på med såhär länge, men det har varit i både med -och motgångar... vissa tider har det inte varit lätt att hålla den igång som jag har gjort tidigare.





TACK för att just DU läser min blogg, 

det är det som gör att jag fortsätter!


  




Av Hanna Boman - 11 augusti 2023 23:27

Ännu en trevlig eftermiddag, där man har haft en så kallad ledsagning till som denna gången var betydligt längre än var det varit tidigare.


Först så blev det en runda ut till Amiralen, för jag ville dit och när det är ledsagning då är det jag som bestämmer helt och hållet!


Då började vi med att gå in på Clas Ohlson men inte för att jag behövde något speciellt, utan ville väl bara kolla lite!

Men det slutade med att jag handlade lite grejs därifrån ändå, svårt att gå ut utan att ha hittat något (enligt mig...)



#amiralen  #clasohlson

#gottochblandatäktafrukt  #kortlek

#nyckelring   #yesdiskmedel




   




 






 









 





Efter Amiralen så åkte vi ut till Kristianopel och Café Sött och Salt för att få i oss en bit mat och så lite glass & kaffe!


Efetsom jag verkligen älskar räkor, då beställde jag en stor räksmörgås Cocacola zero.




Sen så blev det lite glass för mig också, nu när jag inte tigigare har smakat popcorn brynt smör saltlakrits. Då är det popcorn brynt smör som jag aldrig har smakat tidigare, men varit väldigt skeptisk till just smaken av brynt smör glass...men jag gillade den!


#kristianopel

#cafesöttochsalt

#storräksmörgås  #cocacolazero  



#siaglass  #popcornbryntsmör   #saltlakrits

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 11 augusti 2023 21:42

Av Hanna Boman - 10 augusti 2023 22:52

Nu ikväll så åkte vi (Henrik & Einar & jag) ut till Hässlegården, för att fira Lars namnsdag med våfflor!

Det bästa/roliga i det hela var att Lars inte visste nånting om att nån skulle komma, utan detta var en grej som Eva ville hålla hemligt för honom...vilket hon verkade ha lyckats med väldigt bra!

När vi kommer dit, då är Maria & Niclas & Lovisa & Axel & Stina & Essie redan där...själv så visste väl inte jag om att de skulle komma också. 


Men varför inte liksom, kan man ju fundera på nu lite efteråt...



Så det serverades våfflorhjortronsylt jordgubbssylt hallonsylt glass grädde & kaffe vatten!







     









Nu när jag "glömde" få med mig mobilen in, så fick det 

bli lite framgooglade bilder istället...





Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards