Alla inlägg under februari 2023

Av Hanna Boman - 10 februari 2023 21:54

TEMADAG!

 

 


Jaha, idag så är det tydligen baljväxtens dag! Nu så vet jag väl inte riktigt vad jag ska berätta, men visst kan det väl vara gott med baljväxter ibland! Så vitt jag vet, så har nog aldrig jag gjort något med baljväxter


Så det kanske skulle vara idé att prova på nån gång!





#baljväxtensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 10 februari 2023 21:28

Efter att ha träffats som hastigast under väldigt många gånger, då har vi även pratat om att vi "måste" verkligen träffas och fika nån gång!


Så idag blev det då änligen av, och då blev det att vi möttes inne på Wachtmeister först...sen blev det att vi tog oss in till Café 1344 (men det hade vi bestämt redan innan att det var där vi skulle fika)!


När vi kom dit och tittade över hur mycket folk som fanns, då var det väl egentligen många bord lediga!

Så var ju inte svårt att få en plats, vilket kändes skönt!


Men vi hade en hel del att pladdra om, så det var jättetrevligt att äntligen få träffas såhär!


#wachtmeistergalleria  #café1344

#caffelaffe  #ciabatta

 

 

 

 TACK för stunden idag Sofia!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 8 februari 2023 14:03

TEMADAG! 


På dagen idag så är det ju då ägghalvans dag, som känns lite väl dumt eller kostigt att det just finns en sådan temadag!

För vem i hela världen sätter sig hemma och äter endast ett halvt ägg egentligen? För den gången som jag äter ett ägg i halvor, då är det ju i så fall på buffé eller på något annat sätt om der serveras så.


Om jag ska generalisera till mig själv då jag ska äta ägg hemma, då blir det kokt och läggs på äggmacka...eller blir en typ av äggröra för att lägga på mackan!



#ägghalvansdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 7 februari 2023 22:18

Jaha, då har vi haft den allra sista övningen ikväll innan den här helgen "Tack Göran och Stina Olsson". Fast nu så ska ju vi vara med och sjunga på söndagens gudstjänst, så det var ju förstås den vi övade till ikväll då!''

Men övningen gick bra ikväll, samtidigt som det var en rolig också!


Jodå, visst blev det väl en del tragglande av en del sånger/låtar med stämmor och så då förstås. Men annars så gick det förhållandevis helt okej! Nu är det bara så att jag ska lyssna in mig på den här "skivan" på Spotify, så ska de nog sitta ordentligt!










 

Av Hanna Boman - 5 februari 2023 15:53

TEMADAG!

 


Oooh, idag så är det NUTELLADAGEN och det är väl en temadag som bör uppmärksammas va? Om jag då ska vara ärlig, vilket man alltid ska vara... så är inte jag något stort fan av just nutella och har nog aldrig varit!

Men vet ju att det finns många som gärna kan äta det som smörgåspålägg, och till annat med säkert! Medan jag bara tycker att det fastnar uppe i gommen, hehe!




#nutelladagen2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 februari 2023 22:47

Nu så har Melodifestivalen satts igång ikväll, och då med Deltävling 1 som den här gången då sändes ifrån Göteborg!

Äntligen så är det som vanligt med Mello igen, då de är på olika platser vid varje deltävling!

Det var väl inte de bästa bidragen denna gången, kanske blir det väl bättre...





 

Programledare: Jesper Rönndahl & Farah Abadi






#melodifestivalen2023







Startordningen för kvällen:


  • Tone Sekelius - Rythm of my show
  • LouLou Lamotte - Inga sorger
  • Rejhan - Haunted
  • Elov & Beny - Raggen går
  • Victor Crone - Diamonds
  • Eva Rydberg Ewa Roos - Länge leve livet
  • Jon Henrik FjällgrenArc North Feat Adams Woods  - Where you are (Sávezan)







     





   






 












 





      




Av Hanna Boman - 3 februari 2023 16:54

TEMADAG!

 

 


Hur många av er vet att det idag är MOROTENS DAG, och kanske ätit en bit morotskaka då med


Även om jag vet om att det är, så har jag ändå inte ätit någon morotskaka idag...men kanske skulle kunna bli imorgon istället, att jag köper hem en då i så fall!



#morotskakansdag2023

 

 

 

 

 

 

  '

 

 

 

 

 

 

 

 

   


 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 2 februari 2023 19:28

TEMADAG!

 

 


På dagen idag, så är det SMOOTHIENS DAG...som måste vara en dag att minnas, eller hur? För det kan ju vara hur gott med smoothie ibland, åtminstone tycker jag det... även om det var väldans längesedan som jag gjorde en smoothie.


Så är väl kanske är dags att göra det nån gång nu framöver!




#smoothiensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards