Alla inlägg under juni 2022

Av Hanna Boman - 11 juni 2022 11:24

HOPPPSAN!



Den här veckan så har det blivit tre gånger till vårdcentralen Hälsohuset. Nu så var jag ju på Wämö vårdcentral/Jourcentralen i måndags (på Nationaldagen). Då blev det ju ett Kvällsbesök på Jourcentalen, för att bara få mitt sjuka ben omlindat och då var väl det fortfarande ganska så svullet, men gjorde inte så mycket ont.

Medan när jag var där igår, då hade svullnaden lagt sig oerhört bra!

Detta kan ju kanske bero på att jag har kunnat ta min Avopenion som man ska nu med, vad vet jag!


Så nu hoppas ju jag på att detta ska reda sig, så slipper jag väl kanske dessa lindorna snart!


Det skulle bli väldigt skönt att slippa helt klart!




#regionblekinge  #wämövårdcentral  #jourcentralen

#hälsohuset  #hälsohusetvedeby

#rosfeber #svullnafötterochben  #ödem

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 9 juni 2022 18:34

Eftersom jag väldigt sällan brukar önska mig något speciellt då jag fyller år längre,

så fick jag presentkort av Lars & Eva för en lunch/middag på valfri restaurang under våren/sommaren.

Ojojoj, vad jag har funderat fram o tillbaka på vart jag skulle vilja ta mig...inte lätt! Det finns ju inte bara en restaurang, hehe!

Men så blev det Blomlöfs Saltö, för där har jag aldrig varit nån gång tidigare!
Så då tyckte jag att det verkligen var dags!

Nää, inte så jättelång meny att välja på...men ändå väldigt svårt att välja!

Så för mig blev det Fish´n chip & chiliaoili!


#blomföfs #saltö

 

 

 

 

 


TACK för en trevlig & mysig lunchstund!

    









 










 

Av Hanna Boman - 9 juni 2022 06:23

Jahaja, den här gången så fick jag göra ett besök på Hälsohuset i Vedeby...vilket gick minst lika bra.

Anledningen till att jag fick ta mig dit var för att de inte hade några tider till mig inne i stan!

Jag blev omhändertasgen av två sjuksköterskor & en ST-läkare, och då skulle de ju linda om mitt högerben än en gång!

Det "sjuka" benet, så näasta gång blir bägge benen omlindade vilket kommer bli väldigt skönt!


#regionblekinge  #hälsohusetvedeby

#rosfeber #svullnafötterochben  #ödem







   







 





 








 


Av Hanna Boman - 7 juni 2022 23:47

Oja, idag så har jag varit hos Tandhyginisten för en såndär vanlig "årsundersökning"... så det blev röntgen och tandstensborttagning.


Men ajajaj, den här gången så fanns det karies/hål i en tand som väl egentligen har funnits ganska länge...fast har inte behövts lagas. Men nu så var det tydligen så pass stort/djupt, att jag kunde inte läka det på egen hand längre!


Så innan jag betalade idag, så fick jag en ny tid för att komma till tandläkaren då istället och laga det där hålet. Jomen visst, denna lagningen som kommer bli då...är min första lagning på "jag vet inte när". 

Men vad jag vet i alla fall, så är det första gången sedan jag flyttade in och fick tandläkaren inne i stan istället!


Så säkert 20 år sedan!


Nu så hade jag ju som vanligt tandsten också, det är ju det som jag mycket hellre vill ha än en massa hål/karies!


Detta tandläkarbesöket var det första då jag fick betala endast 150:-, för förra sommaren så fick jag ett blått tandvårdskort...vilket känns väldigt bra och skönt, eftersom jag inte behöver betala mer än så helt beroenda på vad jag ska göra!



#tandvårdsstöd   #blåttkort

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 6 juni 2022 23:56

TEMADAG!

 

 


Ännu en temadag som verkligen bör beaktas, eller? Johodå, jag tycker ju i alla fall det...eftersom jag verkligen tycker om, för att egentligen inte säga att jag älskar frukt i olika dess form!


#fruktensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 23:37

Eftersom mitt högerben vätskade sig så kopiöst i fredags redan här hemma innan jag tog mig ner till Hälsohuset, så blev jag där ombedd av sköterskan att ta kontakt med 1177 under lördag/söndag om benet skulle vätska igenom sig...vilket det inte gjorde!

Men däremot så skulle tydligen Jourcentralen ringa mig under dagen idag, så jag skulle få det omlindat...men där hade det blivit en missuppfattning, så jag själv ringde 1177 där den sjuksköterska själv ringde upp Jourcentralen och pratade med dem. Efter det så fick jag komma dit, vid 19:30 men kom in en bra tid mycket tidigare...


#regionblekinge  #wämövårdcentral #jourcentralen

#rosfeber #omlindathögerben #detsjukabenet  #ödem






   










 








 

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 21:39

Nu så har min goa lille brorson Einar fyllt 3 år idag, och det firades i eftermiddags hemma hos Henrik på Långö med

7 sorters kakor...så ett riktigt kafferep. 


Väldigt goda hembakade småkakor, som förstås avslutades med tårta.

Med på detta kalas var Eivor & Martin, mamma, jag och Henrik!






 


TACK för ett gott kafferep!

  





   

Av Hanna Boman - 6 juni 2022 12:25

TEMADAG!

 

 


På dagen idag så är det FÄRSKPOTATISENS DAG! Vilket verkligen är en dag att beakta! Eller hur? 

Nu är ju inte jag den som varken köper eller äter färskpotatis, innan midsommar...men sen så kan jag verkligen äta av denna goa primör!



#färskpotatisensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards