Alla inlägg under augusti 2021

Av Hanna Boman - 12 augusti 2021 09:38

HOPPSAN!



Det här var ju igår, som jag styrde kosan hem till Ravnbös efter jobbet?
När jag precis är på väg in genom dörren, då hörde jag Martina bakom mig säga "hej Hanna"!

Men hon hade bara varit iväg en liten sväng och handlat, hehe!


Sen så var det Edin som hade önskat pasta & skinksås, så det blev det samtidigt som det blev pastasallad oxå som var mycket gott!

Sen var det väl jag som hade beställt efterrätt, omedvetet så hade Martina i alla fall under dagen igår gjort en rabarber/jordgubbspaj.







TACK Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona

för en trevlig stund hos er igår!


            








   





 






Av Hanna Boman - 10 augusti 2021 23:39

TEMADAG!

 

Hoppsan!

 

 

Nu så var det ju RULLTÅRTANS DAG igår, men tydligen nånting som jag missade!

Men hur gott är det inte med RULLTÅRTA, att göra en bakelse av till exempel är ju egentligen hur gott som helst!



#rulltårtansdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

Av Hanna Boman - 8 augusti 2021 21:21

På dagen idag så är det visst Drottning Silvias namnsdag!

Undrar väl egentligen om det firas något speciellt med familjen eller så, för visst brukar väl t ex 

Kronprinsessan Victorias namnsdag firas.


Jaja, idag är det i alla fall Drottning Silvias namnsdag kort och gott!

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 7 augusti 2021 22:47

TEMADAG!

 


Jahaja, och hur många hade en susning om att det även är SENAPENS DAG idag?


Nää, jag hade väl inte nån direkt koll på detta att det var just på dagen idag!


Man blir lite halvt om halvt förvirrad, då vissa temadagar ändrar sig från år till år ibland.


Men men, det är väl bara att gilla läget som med mycket annat emellanåt!


Sen är ju inte jag något jättestort fan av just senap, mer än att ha på "korv med bröd" typ. Aja, finns nog lite annat med som jag kan gilla senap.


#senapensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

'

 

 







 

Av Hanna Boman - 7 augusti 2021 22:28

TEMADAG!

 

 


Jahaja minsann, idag har det varit HATTENS DAG och hur många har då gått omkring med en HATT på huvudet just idag bara för att det är just HATTENS DAG?


Nejdå, jag har inte gjort det...men man skulle kanske nästa gång det är HATTENS DAG, fast då måste man ju för sjutton införskaffa sig en HATT oxå.



#hattensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 augusti 2021 17:17

 



Jahaja, nja det vore ju fel och säga att jag har varit iväg till ViktVäktarna och träffat coachen Kristina "face-to-face" idag för det har jag inte gjort denna veckan heller.

Tänk vad mycket lättare det var då lokalen bara låg en bråkdel härifrån mitt, för dessvärre gör det inte det längre.


Så därför fortsätter jag att ta hand om vägningen här hemma på min "sovrumsvåg" och så har jag skickat ett Messenger till Krisitina vad vikten visdade. Medan jag trodde att den skulle visa åt helt fel håll, så visade vågen 72,2 kg som resulterade i +/-0 kg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 augusti 2021 21:47

TEMADAG!

 

 

Hoppsan!

 

 


Det var ju igår som det var VATTENMELONENS DAG, men "missade" väl att uppdatera om det!

Men hur gott är det inte att äta VATTENMELON då? För mig är det verkligen jättegott, men jag är ju inte någon som köper en hel VATTENMELON och äter för mig själv. Hehe!

För den delen så har jag aldrig delat en VATTENMELON heller, det skulle nog aldrig funka för mig!



#vattenmelonensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 augusti 2021 09:58

Nu har vi gått in i augusti månad och detta blir det då för mig den här månadens allra första inlägg (4/8).


Så brukar det väl inte vara, och har nog aldrig varit heller nån gång.


Jag själv har väl tyckt att jag borde uppdatera tidigare, men sen har inte tiden funnits...eller hur man nu ska förklara sig.

Det kommer komma en liten uppdatering till senare idag, hehe!
Jag lovar! :)










 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards