Alla inlägg under augusti 2021

Av Hanna Boman - 26 augusti 2021 17:34

Nu visste inte jag i alla fall att skaparen av Alfons Åberg varit sjuk, och inte hur gammal hon var heller.

Men igår så avled hon efter sviterna av en kort tids sjukdom, som talades om på radion först idag (26/8).


Och visst blir man väl lite förvånad, eller vad man ska säga när någon "känd" barnboksförfattare 

avlider... allra helst då man har ett stort minne av att böckerna av Alfons Åberg var en favorit

av böcker åtminstone då jag var barn (hade väl inte jättemånga böcker, men några fanns ju i ens bokhylla).




Gunilla Bergström

 

  • Född 3 juli 1942
  • Död 25 augusti 2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



   

 

Av Hanna Boman - 25 augusti 2021 21:42

TEMADAG!

 

HOPPSAN-HOPPSAN!

 

 


Nu så är det ju typ ett tag sedan som det var KÖTTBULLENS DAG, men så därför blir det två dagar efter!

Nej, fråga mig inte varför...men det är väl så att jag inte "hör och häpna" har suttit vid datorn alls den här veckan förrän nu ikväll. Ja, så där är det "stora" sanningen!


Och jadå, nu känner jag nog kanske för att nån gång göra egna köttbullar. Skulle vara kul att göra det, kan tänka mig att det är godare än "köpe-köttbullar"!




#köttbullensdag2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 22 augusti 2021 19:12

 



Nu så brukar det ju vara Sommarfest på våren, men har ju inte kunnat vara det den sista tiden. Så därför fick man sig en väldigt fin och fantastiskt bra Musikgudstjänst som gruppen Let Us Sing stod för med många härliga låtar/sånger!




   

Let Us Sing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 


Sen när gudstjästen var över, då serverades det grillbuffé utanför i trädgården färdigmarinerade grillskivor av bog potatissallad grönsallad. Mums vad gott det var!


Som alltid efteråt, så brukar det vara tårtbuffé med där församilngen har bakat en massa smarriga tårtor...men kan tyvärr inte specificera vad för oliika sorters tårtor det var (med tanke på att jag fick hjälp med att hämta, men goda var dem allihop) och så kaffe till det med förstås!



#mariedalskyrkan #equmeniakyrkan #musikgudstjänst #sensommarfest

#grillbuffé #färdigmarineradegrillskivoravbog #potatissallad #grönsallad

#tårtbuffé #massamångagodatårtor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 20 augusti 2021 16:52

Det lönar sig visst att vara med på samtliga LIVE-sända Workshops, för i tisdags så hade Kristina skrivit i Facebook-gruppen.

 

 


Stort GRATTIS till Hanna som är vinnare i vår utlottning!

Det lönar sig att delta i våra LIVEsända workshops!

 

 


Sen så kom det ett mail från dem på kontoret hos ViktVäktarna, hehe! Medan jag bara trodde att detta var en utlottning som Kristina hade satt sig för till oss här i Karlskrona.

Och häromdagen minns inte exakt vilken dag) så kom det ett paket med PostNord, där det var en kokbok!


#viktväktarna  #livesändaworkshops #kokbok #vanligmat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

Av Hanna Boman - 19 augusti 2021 22:38

Alltså jag tror nog aldrig att jag har ätit SUSHI så mycket som jag har gjort denna senaste månaden!

Men varför inte, när det är så gott? Nää, det tyckte jag ju inte för 10 år sen medan jag nu kan säga att jag älskar sushi.

Men nu den här gången, så tog jag mig till SumoKitchen istället för jag var ju i de krokarna och svansade. Och JA, jag tog det med mig hem...alltid skönast så tycker jag nog ibland minsann!

Jag kan nog säga att där nere har de verkligen god sushi, den smälte bara i munnen liksom!


#sumokitchen #crunchymaki
#pepsimax

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 augusti 2021 22:03

 


Nej, nu är det ju inte INSTÄLLT längre i den bemärkelsen som varit tidigare då det bara har varit VÄGNING SHOPPING. För just på dagen idag och även från den här veckan så har det väl satts igång med fysiska möten igen, vilket känns riktigt skönt än att det är LIVEsända Workshop (som det ju egentligen heter).


Men sedan så är det ju fortfarande "hålla avstånd" som gäller, och det går ju bra nu efter att det blivit/blev ny lokal  under sommaren!


Jag fick ju ställa mig på vågen efter mötet, för att jag var lite sen...men det gjorde väl varken mig eller Krisitina något (framförallt inte mig).



Så vågen där nere i lokalen visade 71,5 kg som då resulterade i +1,0 kg. Jomen visst är jag lite besviken, men jag kommer igen och måste göra mig redo nu till hösten att ge MINUS!



#återigenfysiskamöten  #hållaavstånd  #covid19  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 augusti 2021 21:38

Nu vet ju jag med största säkerhet att jag kom hemifrån väldigt sent, för att komma fram i tid då jag skulle ta mig ner till ViktVäktarna.

Men innan jag tog mig hemifrån porten, så satte jag igång min Runkeeper för första gången på hur jättelänge som helst (för det är då som jag brukar lägga på en rem, då jag vet att jag har något som ligger och "tickar" i fickan). Det kan ju faktiskt vara så att jag knappt har tid och stanna, hehe! För så fort går det minsann!


#promenad  #runkeeperifickan #enganskasåskönpromenad



Nu så vet ju de flesta som känner mig hur jag går och sätter fötterna, för på bilden här nedan så är det inte riktigt en "raksträcka"!








 



















 

Av Hanna Boman - 19 augusti 2021 12:47

TEMADAG!

 

 


Nu tror väl jag att många av er undrar stort varför jag ens får för mig att ens skriva om denna temadagen, och jadå det gör väl jag med om jag ska vara ärlig!

För här nere så är ju inte surströmming något man äter av, eller?

Nja, jo men jag vet att det tidigare har varit åtmionstone en surströmmingsskiva ihop med den äldre generationen som jag känner ganska så väl och då har jag varit ditbjuden åtminstone två gånger. Och ja, jag minns att jag väl gillade det fast då ska det enligt mig vara en massa tillbehör till. Annars inget som jag har längtat efter!



#surströmmingspremiär2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards