Alla inlägg under juli 2023

Av Hanna Boman - 23 juli 2023 23:23

Då blev det ännu en kväll nere i kyrkan, som alltid börjar med en kort kort gudstjänst eller andakt. Den här gången var den väl kortare än de tidigare söndagarna, men det var en fin och bra söndagskväll på många sätt!





 

Anna & Bearnice

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Joel Holmesson

 

 

 

 


#korvmedbröd   #ketchup  #senap  #rostadlök


#rödsaft

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 23 juli 2023 15:23

TEMADAG!

 


Oh la la la, på dagen idag så är det VARMKORVENS DAG och hur många har just idag ätit en varmkorv bara för att det är just VARMKORVENS DAG idag?


Nee, jag har då rakt inte gjort det...men visst har jag gjort många gånger i mitt liv (vet dock inte hur många gånger...)



#varmkorvensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 juli 2023 22:47

När det inte riktigt blir som man hade tänkt och velat idag, då jag var ute på ledsagning som var förutbestämt sen en vecka tillbaka (jag hade velat spela minigolf ute i Skönstavik). Jadå, vi tog oss ut dit utan några problem.

Men när vi kom ut, så verkade inte jag så jättesugen. Utan vi tog oss därifrån och åkte till "Lilla Hawaii" på Hasslö istället, som var minst lika bra.

Där blev det att vi satte oss och käkade pizza, som var riktigt god. Jag beställde en CiaoCiao, och där ute kan de verkligen göra goda pizzor!



#lillahawaii


#ciaociao  #cocacolazero

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 17 juli 2023 21:13

TEMADAG!

 


Hehe, detta är väl kanske lite konstig temdag! Eller? Äsch, jag vet väl inte riktigt vad jag ska tycka om detta. 

Men visst använder man sig av många olika emojisar varje dag, och då tänker ju jag mest på när man skriver/skickar sms eller Messenger!


#emojinsdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 17 juli 2023 14:52

Igårkväll så var det som vanligt kvällsandakt nere i Pingstkyrkan, som jag var på då...

Och tjoo, vad mycket folk det var som var på plats...jag fick sätta mig ganska så långt ner, och då fick Rolle användas som sittplats. Väldigt många barn var det också, runt "barn/pysselbordet" där jag nog hade velat sitta ihop med barnen. 

Men kände väl till viss del att jag inte fick plats bland samtliga barnen.




Jättekul att det kommer så pass många barn,

när det ändå är på kvällen!






 






 

Markus Furingsten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Fika 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   



Av Hanna Boman - 16 juli 2023 16:53

Nu så avlutades den här Gemenskapshelgen med en fantastiskt fin och underbar gudstjänst, som egentligen skulle varit en fridluftsgudstjänst... men eftersom inte vädrets makter var med oss i början av dagen, då fick det bli inomhus i samlingssalen!


Det var även ett gäng barn som var med, så för dem blev det söndagsskola




 

Anders Börjesson

 

 

 

 

 

 

 

 

Anna & Robert

 

 

 

 

 

 

 

 

Henrik Einarsson

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 juli 2023 23:34

Igår eftermiddag/kväll startade det en Gemeskapshelg ute på Olsängsgården!

Men jag själv kom ut först idag under förmiddagen, vilket kändes helt okej. När jag kom dit, så var de uppdelade i grupper. "Semenarium". Och ett av dem då var Gospelkör, så dit tog jag mig in direkt...när jag anlände var det dags för fika (perfekt att komma då...)


 


Efter den lilla fikapausen var det återigen dags att fortsätta med sångövningen "Gospelkören", vilket gick förvånansvärt bra enligt mig som inte var med direkt från början (inte jättesvåra sånger/låtar).

Dessa två sångerna som vi övade in kommer sjungas under gudstjänsten där ute imorgon!








   



Efter lunchrasten var det återigen dags för seminarium, där jag valde Grundläggande kristen tro!











   










 














 


Av Hanna Boman - 14 juli 2023 23:27

Innan man vet ordet av, så blir man utbjuden till Hässlegåeden...eller hur man nu ska kalla det!

Men så blev det, helt pklötsligt så blev jag utbjuden dit, för dit kom även Maria & Niclas och Lovisa & Axel & Stina och så deras kusin Joel oxå!



Där och då serverades det hamburgare med bröd chips dryck som var väldans gottigt!


Senare sen så blev det ju förstås efterrätt: rabarber jordgubbspaj med kaffe!






 




   

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards