Alla inlägg under juni 2023

Av Hanna Boman - 10 juni 2023 21:39

 

Nu så är det ju inte vanligt att man tar sig på en STUDENTfest på en lördag, men så är det om man vill att alla ens släkt & vänner ska kunna komma samtidigt! För annars så sprang Hjalmar/Hjalle ut och tog STUDENTEN i torsdags (8/6)!

Så under eftermiddagen idag var det firande, vilket var både trevligt & gott!









   






TACK för en trevlig & go STUDENTfirande!




GRATTIS Hjalmar till studenten

 

&


LYCKA TILL framtiden!


 

Av Hanna Boman - 9 juni 2023 22:53

 





Ojojoj, nu så var det ett BRA tag sedan som man var på en STUDENTuppvaktning (minns nog inte riktigt när jag var på en sist, men var väl 2020).


Det var en trevlig student, med mycket god buffémat förstås. Nu har jag lite svårt att typ räkna upp vad som stod på buffébordet, men potatissallad & pastasallad & kyckling & vanlig grönsallad & majonnäs & dressingar & dricka!



~~~~Vojne, vojne...nu så kunde jag räkna upp wen hel

grejer av buffématen...~~~~



Sen så var det ju förstås "FIKABPRD" med, där det serverades cheesecake & rabarberpaj & muffins & kaffe!










   





TACK för en trevlig & go STUDENTfest!

 

 

 

 

 


GRATTIS Seth till STUDENTEN 


LYCKA TILL i framtiden!



  


Av Hanna Boman - 6 juni 2023 22:55

TEMADAG!

 


Ännu en temadag att beakta, eller? Johodå, jag tycker ju i alla fall det...för jag tycker verkligen om frukt i alla dess former, för att inte älskar!



#fruktensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2023 15:23

TEMADAG!

 

 


Denna dagen så är det färskpotatisens dag, och det är väl ändå en dag att beakta... eller hur?

Nu så brukar jag inte äta en enda färskpotatis förrän till midsommar, innan dess då får det väl bli den "gamla" potatisen!


Men sedan efter midsommar då kan jag verkligen äta denna goda primör hela sommaren!



#färskpotatisens2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2023 14:42

TEMADAG!

 


Idag så är det visst SILLENS DAG, är väl en som bör beaktas kanske? Eller?

Nja, jag är väl ingen som gillar sill sådär mycket. Inte stekt sill i alla fall, då blir det mestadels inlagd sill som jag tycker desto bättre om av olika dess slag!



Kan väl ibland gilla att äta en sillamacka på marknader & festivaler, men klarar mig väldigt bra utan och är inte något som jag kan längta efter utan då finns det annat som är bra mycket bättre!



#sillensdag2023

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 6 juni 2023 10:27

 










 




Ha en go & glá Nationaldag!

Av Hanna Boman - 4 juni 2023 23:35

Nu så var det en LOVSÅNGSANDAKT ute i Mariedalskyrkan ikväll, för redan nu så har de startat med "Sommarkväll"!

Och den här kvällen var det då lovsångsandakt, som var väldigt trevligt! Det var ju inte några fullsatta bänkrader, men det funkade bra ändå att sjunga litegrann i alla fall!





 

Markus spelar flygel & Mats spelar cello








'

 

Mats Polsten












 

Lite fika









     

Av Hanna Boman - 4 juni 2023 16:59

Vilken fantastiskt fin och BRA gudstjänst man kom till idag! Det var en gudstjänst för stora & små, och då har både

barn & ungdomar varit med under stora delar av gudstjänsten!

Sen så var det även barnvälsingnelse denna dag för Astrid, som då var framme med sin familj

~~Maja & Josef, Elsa & Märta & Saga~~


En del lekar och så gjordes också, under gudstjänsten... så blir det ju då barnen är med och så är det 

Sommarfest o avslutning för barngrupperna!





 






 

Barn & ledare som sätter igång gudstjästen









 

Kyrkfika med glass 












   



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards