Alla inlägg under juli 2022

Av Hanna Boman - 20 juli 2022 19:14

Idag vid elvatiden så var jag & Henrik & Einar hemma hos mamma på pannkakslunch.
Sen så blev det jordgubbar & grädde till efterrätt, som var gott!

Själv ställer jag mig intr och steker pannkakor!

Så därför är det gott och äta hos andra ibland, hehe!

#pannkakormedjordgubbssylt
#pannkakamedblåbär
#jordgubbarmedgrädde




TACK för goa pannkakor idag & jordgubbar med grädde!


  










   








 

Av Hanna Boman - 19 juli 2022 20:47

Nu så har jag bara varit en "snabbis" på Hälsohuset idag under eftermiddagen och detta var det absolut sista besöket!

Måste ju bara tala om det med, att jag var uppe på Hälsohuset en snabbis i fredags eftermiddag och det var bara för att hämta några extra plåsterlappar...eftersom det sjuka högerbenet inte ville ge med sig med att sluta vätska. 

Då fick jag 4 stycken "plåsterlappar med kompress" på, det kommer en bild här nedanför, hur de ser ut...det är liksom inte några små plåsterlappar direkt!

Men efter att jag hade fått de plåsterlapparna, så har verkligen inte benet vätskat sig alls...inte heller efter att jag har duschat!


Så nu kan man ju verkligen säga att jag är "friskförklarad" efter denna tokigt jobbiga Rosfeber!


Från och med slutet av förra veckan, så har jag använt Kompressionsstrumpor och kommer alltid få göra för att slippa få återfall!


Verkligen inte alls det roligaste att använda, men vad ska man göra? Bättre att använda det, än att få problem med benen igen!


Idag tog jag min sista tablett av antibiotika, bara det känns ju riktigt skönt!


Jag har ju avverkat 3 kurer med Antibiotika, denna perioden!


#fenoximetylpenicilinorifarm1g


#regionblekinge   #hälsohuset

#rosfeber

#sistabesöket

 

 

 

 

 

 

 

 

Hur snygg som helst i munskydd...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Såhär ser/såg plåsterlapparna ut...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        

Av Hanna Boman - 19 juli 2022 19:08

Nu så möttes vi i SecondHand under eftermiddagen idag, jag gick lite runt o letade efter dem. Sen så ett tu tre, såg jag dem och ropade: "Einar, Einar, Einar..."
Då hade de hittat en bil som de köpte, plus ett släp med.

Efter det så tog vi oss bort till Café 2 och tog en fika, gott & billigt!

#pingstkyrkankarlskrona

#pingstkyrkansecondhand

#gullbernavägen4

#stämjärnet



 



#1koppkaffemedmjölk
#1lokapäron #1ciabatta #1kanelbulle

 

 

 

 

 

 

 

 






Av Hanna Boman - 17 juli 2022 16:58

TEMADAG!

 


Detta är väl kanske en lite konstig temadag bland alla dessa temadagar? Men det är tydligen Emojins dag idag, och det använder man sig för väldigt ofta varje dag. Eller hur?



#emojinsdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 17 juli 2022 16:13

Som säkert alla vet så var det ju lördag igår, och då var det ju Jobblördag för mig med många andra i SecondHand!

Vi var väl en ganska bra skara med personal i caféet, där det rullade på i vanlig ordning...kan man väl säga.

För min del var det ju som vanligt att sitta i kassan och ta hand om gästerna, då de skulle betala sin fika förstås vilket gick bra!


Min tid igår, eller som alla lördagar som jag jobbar enligt schemat är klockan 11-14...men har tidigare haft svårt att avgå då passet är över. Hmpf, brukar vara lite för dumnyfiken och vill gärna veta hur mycket pengar som har kommit in.


Den här gången stannade jag kvar, men jobbade inte efter att min tid var slut och då ficvk jag ju reda på hur mycket pengar som kommit in (inget jag kommer tala om här...)



#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkanseconhand

#gullbernavägen4  #stämjärnet


Eftersom jag nu tyckte att det var ett tag sedan som Anna & jag fikade i SecondHand nu, så skrev jag och frågade henne över Messenger igår morse...och hon kom ju då vi hade kommit överens om!



#1koppkaffemedmjölk  #1lokapäron

#1ciabatta  #1kladdkakamedgrädde

 

 

 

 



TACK för fika -och pratstunden Anna!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Av Hanna Boman - 15 juli 2022 23:53

TEMADAG!

 


Nu så är det tydligen ÖLETS DAG idag, men jag är inte något stort fan av just öl och har aldrig varit! Vid vissa tillfällen, så kan jag väöl dricka öl...lite beroende på vad man ska äta till!

Men för det mesta, så klarar jag mig allra bäst utan öl! Hehe, punkt slut!



#öletsdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 juli 2022 19:38

Det blev visst ett besök först till Time Out, för att köpa lite lunchmat denna veckan som idag fick bli deras alltid lika goda Ceasarsallad! Men tod den med mig bort och åt på Café KonstiFik (bakom kulisserna, där personalen sitter)!




#timeout  #ceasarsallad  #1cocacolazero


 









 







Efter att ha ätit klart, så tog jag mig in i caféet... för där brukar det alltid sitta ett så kallat Fredagsfika-gäng och fika under eftermiddagen. Så där satt jag med dem fram tills jag skulle åka hem igen, och då blev det en glass med innan jag gick (även jag behövde ju ha något i fikaväg)!


#cafékonstifik

#engelholmsglass   #knäckstrut










 









 









 




 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards