Alla inlägg den 23 juli 2022

Av Hanna Boman - 23 juli 2022 23:58

TEMADAG!

 


Ojojoj, idag har det visst varit VARMKORVENS DAG... och visst är det gott med varmkorv ibland! Bara för att det har varit varmkorvens dag idag, så har ju inte jag ätit nån varmkorv. Men det går ju att äta vilken annan dag som helst på året, eller hur?



#varmkorvensdag2022





   






 

Av Hanna Boman - 23 juli 2022 23:47

När vi hade ätit färdigt, så gick vi bort och satte oss vid Kristianopels hamn... för där var årets Skärgårdsläger för att sjunga & spela och berätta om dess kristna tro!


Jag får väl säga att jag är ett fan av Skärgårdsläger, eftersom jag ju själv har varit med på detta läger då jag var tonåring och däröver!

Verkligen ett fantastiskt läger som man åker på år efter år om man kan!



#skärgårdsläger2022

 

 

 

 

 

 

   

Lägerkören

 

 

 

 

 

 

 

Mia Berggren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 23 juli 2022 22:52

Efter att jag hade varit på Klaipedaplatsen på förmiddagen så tog jag mig ut med buss till Hässlegården, för att äta lite pannkakor till lunch... de andra hade redan ätit, så jag fick äta medan de andra "tittade på mig". 

Nja, riktigt så var det väl inte...men nästan!


Senare sen så drog vi ut till Kristianopel, för att äta en god bit mat på Café Sött & Salt som var fantastiskt

mysigt & gott!


Nu kan jag ju inte riktigt redogöra för vad övriga beställde för nån mat, men jag vet ju i alla fall vad jag beställde!


  • Kycklingfilé med ugnsrostad potatis & rödvinssås & fetaostkräm samt grönsaker

Det var inte fy skam alls, mycket gott!


Sen en varsin kopp kaffe efteråt oxå!






 












 

Av Hanna Boman - 23 juli 2022 13:49

Nu så har man fått se årets Skärgårdsläger uppe på Klaipedaplatsen inne i stan!

Roligt att höra o se dem inne i stan också, när man själv är en stadabo liksom!

Även roligt att det stannar till folk, som inte riktigt vet vad det är för något.

Sen blir man serverad kaffe & saft & kaka, av lägret och det vill man helst inte missa!


Ett gäng stod/satt och fixade med djurballonger, som sedan delades ut till barn som gick förbi. Många barn som ville ha, då de såg att andra fick.

Roligt att kunna få glädja barnen! :)


#skärgårdsläger2022

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards