Alla inlägg under april 2022

Av Hanna Boman - 16 april 2022 11:31

 









 







 










     

Av Hanna Boman - 16 april 2022 10:34

Igår så var det Passionsandakter ute i Mariedalskyrkan, där jag då var inne på den allra sista (för det är vid fyra tillfällen/tider klockan 9 & 12 & 15 & 18)!


Vid det sista tillfället så släcks Kristus ljuset, i den nionde timmen!








 













 

Kristusljuset är släckt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 april 2022 20:47

Idag efter Långfredagsgudstjänsten på förmiddagen, så blev det en runda ut till Ravnbös (längesen nu).

Så där var jag och myste i hela eftermiddagen!
Sämre kan man ha, som sagt.

Vi var sammanlagt 8 stycken runt bordet, eftersom de fick ju 2 gäster med!

Menyn för dagen!

  • Laxfilé med pesto & klyftpotatis & morötter & palsternacka & rödbetor & sallad!
  • Marängsviss med jordnötter & godisägg & chokladsås & chokladboll & kaffe med mjölk!



Mumsfilibabba vad gott & mumsigt!





   




TACK Martina & Morten & Seth & Iris & Edin & Jona!


  



Av Hanna Boman - 15 april 2022 12:08

Vilken härlig och fin gudstjänst det har varit nu här på Långfredagen, där Second Voice stod för sången och musiken!



~~~psst, det blev att jag satt hemma vid datorn och

såg gudstjänsten...behöver inte gå närmare in på det~~




TACK för en fantastisk predikan Göran!














 





 













 

Av Hanna Boman - 15 april 2022 06:34

HOPPSAN!

 

 


Ojojoj, nu så var det "tydligen" ett jättebra tag sedan som jag verkligen ställde mig på min sovrumsvåg här hemma. Och det gjorde jag ju då igår (på den egentliga "vägdagen").

Igår så bara kände jag för att göra ett skutt upp på vågen här hemma, så då gjorde jag det kort och gott!

Jag hade väl tänkt mig att försöka göra det varje vecka sedan ViktVäktarna stängde här i Karlskrona den 10/3, men har visst inte riktigt gjort det. I alla fall inte skrivit om det, hehe!


Ojaa, visst visade vågen det jag ville...eller det man nästintill alltid vill kanske! För den visade då igår 72,8 kg som resulterade i -1,6 kg.







TACK för det snälla vågen!

  











 












Av Hanna Boman - 14 april 2022 21:27

HOPPSAN!

 


Detta var en kväll igår som jag ganska hastigt blev hembjuden till Pappa & Charlotte, för där var visst Henrik och Einar med!


Hmpf, så efter mycket om och med då kommer "äntligen" färdtjänsten och hämtar mig... jomen visst, "bättre sent än aldrig"... brukar man väl säga!


Så vi fick en trevlig liten stund tillsammans, väldigt roligt att ha fått träffa lille Einar den här veckan...äntligen!


När jag kom dit, så hade ju de andra ätit. Så jag fick äta lite ensam, men de satt ju förstås kvar. Sen lite strax efter så blev det glass & kaffe med, till efterrätt!




TACK för en trevlig kväll tillsammans på lite tumanhand!


      







   

Av Hanna Boman - 14 april 2022 21:07

TEMADAG!

 

 

Hoppsan-hoppsan!

 

 


Detta är ju en temadag, som var i tisdags (12/4)...men av nån muppigt konstig anledning så blev det inget skrivande om denna dagen just då!

Nää, fråga mig inte varför... eftersom jag inte själv vet!


Men jag tror att många av mina vänner lite jäms över, vet att jag är väldigt svar för just lakrits. Är ju nästan så jag skulle kunna äta det både avigt & rätt, i alla dess former! 



#lakritsensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 10 april 2022 17:11

Idag har det då varit en fin dopgudstjänst ute i Mariedalskyrkan, där Rebeccas & Fredriks dotter Freja döptes.

En fin dopakt, där det var en hel del barn oxå? Självklart så var ju storebror Valter med oxå, fast han var inte med framme under självaste dopakten mer än i slutet.

Solosång fick en vän till dem hålla, och hon sjöng två sånger, men jag missade tyvärr att få höra den första som hon sjöng! (men det var fint, den andra sången)








 





   




   

Elin Andersson

 

 

 

 

 

 

 

 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

 

Mingelfika i Hillerödsalen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 








Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards