Alla inlägg under februari 2022

Av Hanna Boman - 20 februari 2022 17:23

En fin och härlig gudstjänst man kom till idag, men mycket sång & musik! Vilka fantastiska sånger som både sjöngs med och för oss!


Så roligt att få sjunga både lite nya & gamla sånger ibland, men framförallt gamla tycker nog jag i den mån man kan dem...för det är ju inte alltid, men då kan kan bara sitta ner och blunda & njuta!






  

Lina & Bettan

 

 

 

 

 

 

 

Erika Hanson

 

 

 

 


Sen så var det Nattvardsgudstjänst och då var det "som vanligt" att man tog sig fram o fick nattvarden tilldelad!

 

 

   












 

Kyrkfika nere i Café Ankaret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 20 februari 2022 09:58

HOPPSAN!

 

 


Igårkväll så satt man återigen bänkad framför TV:n för att se deltävling 3 av Melodifestivalen!

Och vad ska man säga? Hehe, om jag ska säga vad jag själv tyckte om den här deltävlingen...så nog tyckte jag väl att den var helt okej! Nu börjar det nog bli bättre o bättre, brukar väl vara så när det börjar komma till slutet enligt mig!






 

Programledare: Oscar Zia & Farah Abadi

 

 

 

 

 


Startordningen för kvällen:


  1. Cazzi Opeia - I can´t get enough
  2. Lancelot Hedman Graaf - Lyckligt slut
  3. Lisa Miskovsky - Best of come
  4. Tribe Friday - Shut me up
  5. Faith Kakem - Freedom
  6. Linda Bengtzing - Fyrfalldigt hurra!
  7. Anders Bagge - Bigger than the Universe



#melodifestivalen2022

 

 

 

 

 

 

 

     

 

 

 

   

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 19 februari 2022 22:49

Idag när jag hade kommit hem efter mitt jobbpass i SecondHand, så ringde jag och beställde en pizza från Aladin Pizzeria & Kebab.
Och då beställde jag så den blev hemkörd, så himla skönt!

Jag som ofta brukar variera mig bland pizzasorter, beställde idag för första gången en FESTPIZZA som var verkligen jättegod!

#aladin #festpizza #tomatsås #sparris #oxfile #bearnaisesås

#pizzasallad #pepsimax





 












 

Av Hanna Boman - 19 februari 2022 19:54

Nu har man varit och jobbat i SecondHand & Café 2 idag, vilket gick riktigt bra. Vi hade fullt av folk/gäster i stort sätt hela tiden, samtidigt som det även var lugna stunder med!

Men det har gått bra, vi var 4 stycken som jobbade!

När det sedan var dags för mig att gå på rast, då dök Iris upp...vi hade bestämt att hon skulle komma runt 13:15, men hon tog sig först en tur i butiken och fick stå i lång kassakö innan hon fick betala ett par byxor!

#pingstkyrkankarlskrona
#pingstkyrkansecondhand #gullbernavägen4
#stämjärnet

#2kopparkaffemedmjölk
#1ciabatta #1minisemla







TACK Iris för prat & fikastund idag!


  








 











 

Av Hanna Boman - 19 februari 2022 08:13

TEMADAG!

 


Oooh, idag är det KNÄCKEBRÖDETS DAG

Och hur gott & mumsigt är det inte med knäckebröd! Jag kan åtminstone garanterat säga att jag verkligen älskar knäckebröd!

Äter väl egentligen både tjocka och tunna knäckebröd, men tycker nog allra bäst om de tunna...och har väl lite o göra med vad man ska lägga på för "pålägg", hehe!




#knäckebrödetsdag2022

 

 

 





 









 










 

Av Hanna Boman - 18 februari 2022 20:47

TEMADAG!

 

 


Jaha, för er som inte vet så är det kort och gott FOTENS DAG idag. Precis som det skulle vara något att berätta om, eller? Hmpf, så kanske en hel del tänker nu. 

Men man använder ju sina fötter i stort sätt hela dagarna, från morgon till kväll! Eller hur?



#fotensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 18 februari 2022 19:24

HOPPSAN-HOPPSAN-HOPPSAN!

 


Ojojoj, vad har hänt nu då? Jag var ju till ViktVäktarna precis som vanligt igår (torsdag), men har inte uppdaterat förrän nu såhär ett dygn senare! 

Och vad dettta kan bero på, har jag väl inte den blekaste aning om!



Men vad är det man brukar säga:

~~Bättre sent än aldrig~~


Det var faktiskt en hel hop med medlemmar i lokalen igår, så visst märks det väl att dessa restrektioner nu är släppta!


#återigenfysiskamöten  #hållaavstånd

#covid19

 

 

 


Nu var jag väl bara lite lagom sen ner till lokalen igår, även om det fortfarande var invägnig på g så valde jag att väga mig efter wellnessen.



Även om jag inte riktigt kände för att göra ett skutt upp på vågen kanske, så gjorde jag ju det ändå...

Njaej, jag kan väl inte säga att jag blev så värst glad med tanke på att den visade 71,3 kg som då resulterade

0,3 kg!










 

Av Hanna Boman - 14 februari 2022 16:44

 







 







 







#allahjärtansdag2022

 

 

 

 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards