Alla inlägg under januari 2022

Av Hanna Boman - 9 januari 2022 22:14

Nu var det ju förstås ett tag sen som jag strosade bort till GULDFYND för att kolla på lite örhängen, eftersom jag kan vara så fruktansvärt slarvig med att hålla reda på mina stackars örhängen!


Och nu så blev det 3 par nya örhängen, som jag kommer att förvara i mitt smyckeskrin. För om man har sina örhängen/smycken, då kommer de kanske inte försvinna så lätt (är ju min lilla tanke i alla fall)!


#guldfynd #20%rabatt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 5 januari 2022 22:38

Nu så börjar ju den här dagen som då har varit min namnsdag! Men har jag firat den på något specillt sätt då? Nej, inte det minsta egentligen!

När man var barn, då åts det alltid kroppkakor den här dagen som var hemgjorda. Det var alltid tradition då jag hade namnsdag, men blir dock inte nu längre!


För att jag ska kunna få en massa gratulationer på min namnsdag, så uppmärsammar jag och skriver alltid det på Facebook!



#minnamnsdag   #5januari2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 2 januari 2022 18:43

För er som inte visste, så heter jag Svea! Eftersom det är Svea som har namnsdag idag, så fick jag byta namn för en dag...eller för ett par timmar!

Min riktiga namnsdag är ju som många av er säkert redan vet, på onsdag (5/1).

Men eftersom inte Henrik kan komma då, så fick det bli lite namnsdagsfika idag istället.


Första gången som jag har bakat Saffranskladdkaka, och den blev väldigt god!


#kaffemedmjölk #temedmjölk
#saffranskladdkaka





TACK för att du kom Henrik och ville vara "försökskanin" på

Saffranskladdkakan!


  


 

Av Hanna Boman - 1 januari 2022 22:34

Nu det här nyårsfirandet så fick jag komma hem till Ravnbös i all enkelhet, jag hade tidigare i veckan blivit "förvarnad" av Martina att de skulle ha pyjamsparty filmmaraton.


Det var bara Martina ensam med barnen, men under dagen igår innan jag kom så fick jag veta att det helt plötsligt inte skulle bli något pyjamasparty, utan jag fick komma ut helt normalt klädd!



När jag kom så började vi med att äta ganska strax efter, och det blev värsta och godaste kalkonmiddagen som jag nånsin har ätit!


Hela kalkonen serverades direkt på bordet, ihop med hasselbackpotatis & gräddsås & sallad & morotsstavar!


Det var riktigt fint att se hela kalkonen upplagd på fat framme på bordet (skulle kanske ha tagit en bild på hela kalkonen, innan vi började äta...men tyvärr).



  • Helstekt kalkon & hasselbackspotatis & gräddsås & sallad
  • Chokladmousse toppad med krossade daim
  • Kladdkaka med vit choklad & kaffe (lite senare på kvällen framför TV:n)

Sedan för att vi skulle kunna hålla oss vakna i stort sätt hela tiden fram till tolvslaget, så spelade Martina & Iris & Elias & jag spelet Med andra ord som var riktigt roligt (jag har spelat det tidigare, men det var längesedan).











   








 










 

Av Hanna Boman - 1 januari 2022 16:04

 



Då ska man lära sig skriva ett NYTT årtal, nämligen 2022! Det brukar ju ta sin lilla tid innan man verkligen har lärt sig att skriva det, utan att behöva tänka. Eller hur?


Nja, jag kan väl i alla fall tycka det ibland!




#2022

 

 

 

 

 


HOPPAS ATT 2022 KOMMER BLI ETT BRA ÅR

FÖR ER ALLA!



      





     




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards