Alla inlägg under januari 2022

Av Hanna Boman - 21 januari 2022 10:32

 








 

















 







#kramensdag2022

Av Hanna Boman - 20 januari 2022 18:09

Eftersom jag inte tog mig ner till något Viktväktarna den här dagen/gången, så fick det bli att "checka" av min sovrumsvåg istället... men den var inte riktigt snäll emot mig, med tanke på att den visade:

74,3 kg  som resulterade i +2,1 kg.




Betydligt mycket bättre resultat till nästa vecka då va, Hanna!




Nää, något mer speciellt kan jag ju inte berätta!








#covid19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 januari 2022 23:08

Jaha, då har jag då återigen varit till optikern idag för att få kolla hur de "nya testlinserna" fungerade.




Synundersökningen med den nya sortens linser gick väl sisådär, för den tidigare styrkan som jag haft var bra trots allt!


Jag har ju för bra syn för min ålder, inga problem med nån "ålderssynthet" här inte...







 


Av Hanna Boman - 19 januari 2022 13:58

Ojojoj, idag så är det tydligen POPCORNDAGEN och det är väl åtminstone en dag som man bör iakta. 

Om någon skulle fråga mig, om jag gillar popcorn...då skulle svaret bli kort och gott: "Jag älskar popcorn!"


Men äter det väldigt sällan, fast skulle väl kunna bli ändring på detta!



#popcorndagen2022

 

 

 

~~Egentligen är det Internationella popcorndagen!~~









 

Av Hanna Boman - 18 januari 2022 18:58

Eftersom jag kommer en bra tid efter att lunchtiden var över på Time out (11-14), så gjorde jag en lite lagom "specialbeställning". Nu så är ju inte jag där väldigt ofta, eftersom jag inte är där o jobbar längre!

Så därför ville jag ha en liten "specialbeställning", som då bestod av kycklingfilé & pommes frites (för att deras pommes frites är bland de godaste som finns o även deras kycklingfilén).

Men Han som tog emot min beställning, frågade mig om jag ville ha wokade grönsaker till...när jsg sedan öppnade upp så fanns det inte nån wokad grönsak alls.
Inte heller att han frågade om eller vad jag ville ha för dressing/sås till!

Allt kändes bara som han missuppfattade det hela, för att jag inte beställde något som stod i menyn,
Men hur svårt kan det vara?


Det var ju gott ändå, men kändes lite lagom fattigt utan varken sås eller grönsaker!


#timeout #kycklingfilé #pommesfrites #cocacolazero






 











 













 

Av Hanna Boman - 17 januari 2022 13:38

HOPPSAN!

 

 

 

 


Detta hände ju då igår i stort sätt direkt efter gudstjänsten då pastor/församlingsföreståndare Niclas bara dyker upp längst ner i kyrksalen och säger: "För er som vill så tar vi en sån där lunch uppe på Stars and stripes..."

Nu vet väl inte jag direkt, men jag visste ju inte så många speciellt som skulle ta sig dit. Men det fick jag ju veta sen när jag kom upp dit på plats, och det var ju 3 fullsatta bord som "bara" vi hade ifrån kyrkan.



Hehe, de hade nog inte räknat med att typ 20 personer skulle dyka upp ungefär samtidigt sådär en söndag (brukar kanske inte vara så vanligt en annan dag heller oavsett).



Och jadå, det gick ju bra att beställa och få maten ungefär samtidigt. Nu vet ju inte jag exakt vad alla beställder för nån mat, men vet i alla fall vad jag beställde och det var BBQ Beef Ribs med pommes frites Cocacola zero!


Mumsfilibaba, vad gott det var...verkligen superdupergott!









 











 

  

Av Hanna Boman - 16 januari 2022 19:39

Nu så kom jag lite senare än tänkt, på grund av... (vill inte ta upp det här)

Och då hann jag tyvärr inte vara med då Tomas Jönsson med familj blev avtackade (men kommer se det via playkanalen, så jag med få ta del av det med...)

Men fick ta del av lite av predikan i alla fall, kommer ta del av hela den med i playkanalen!




 

Avtackningen av Tomas & Stina & Johan & Gustav

 






 

Predikan: Göran Olsson

 

 

 

 

 

 

 

 

Pernilla & Ruth & Lovisa & Tomas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 15 januari 2022 21:43

Johodå, ännu en Jobblördag som blev den första för i år. Nja, inte den allra första lördagen som var öppet för i år...men den första lördagen för mig i år.

Hjälp vad vi har haft o göra, kändes som väldigt många gånger som man knappt hann och blinka mellan kunderna/gästerna.

Så vi hade och göra från första stund, men det är roligt. Den här gången var det två nya tjejer som var med o hjälpte till, som var där på plats.
Roligt det med att få lära upp en lite yngre skara!

#pingstkyrkankarlskrona #pingstkyrkansecondhand

#gullbernavägen #stämjärnet


#3kopparkaffemedmjölk '

#2ciabatta

#1blåbärsmuffins







 












 

Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards