Alla inlägg under december 2022

Av Hanna Boman - 8 december 2022 13:34

HOPPSAN!

 


Nu så brkar ju jag alltid skriva och tala om samma dag som jag varit hos frissan, men gjorde typ inte igår...för det var ju då jag var hos frissan och förändrade mig typ helt!


Nää, jag kan ju inte skriva mer än att "bilder säger mer än ord"!






   

Förebilder...

 

 

 

 

 

 

 

...och så lite Mellanfika

 

 

 

 

 

 

 

 


     

Efterbilder...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 7 december 2022 21:39

Jopp, så skulle man kunna säga att det blev idag... "en snabblunch med Bea"! För både hon och jag hade lite andra sysslor ganska snabbt efteråt.

Så vi hann inte umgås under en lång stund, den här gången. Nu så fick bara jag ett litet ryck att fråga henne, om hon hade tid att luncha med mig idag.


Vi fick ändå en mysig stund tillsammans, precis som alltid!






 




TACK för lunchstunden idag Bea!


  









 

Av Hanna Boman - 6 december 2022 16:56

Ännu en gång då jag varit ute till SecondHand och fikat med Birgun, precis som jag brukar göra de tisdagar som hon är där och jobbar. Så runt tvåtiden brukar jag dyka upp, när det är dags för henne att gå på rast!


#pingstkyrkankarlskrona  #pingstkyrkansecondhand

#stämjärnet  #gullbernavägen4

 

 

 

 

#2kopparkaffemedmjölk  #1julmustlight

#1ciabatta  #1toscalyx

 

 

 


TACK för fikastunden idag Birgun!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Hanna Boman - 5 december 2022 14:03

 



Alltså, wooow vilken fantastiskt rolig och innehållsrik JULFEST det var igår under gårdagens gudstjänst! Det var Julfest för små & stora! Då var det i stort sätt bara barn & ungdomar som stod för i stort sätt hela gudstjänsten tillsammans med ledareBarnrådet!


Självaste gudstjänsten började med att ett stort gäng barn ihop med ledare verkligen dansade loss uppe på scenen, wooow då himla duktiga dem var!



#pingstkyrkankarlskrona


#andraadvent  #julfest2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   







     




   






 









 








Av Hanna Boman - 4 december 2022 19:58

TEMADAG!

 

 

 


Just nu så är det väl knappast någon som använder sig av en vanlig hederlig armbandsklocka va! Tidigare genom de senaste åren så har väl jag själv varit lite dålig kanske på att använda armbandsklocka över huvudtaget, men har faktiskt gjort i stort sätt nu det senaste året...för att jag köpte mig en armbandklocka då.


Medan jag nu väl känner för att vilja ha en digital klocka typ apple, för då vet man exakt vad tiden är hela tiden än att plocka upp mobilen hela tiden!


Fast jag kan ju verkligen kunna tycka om att ha en vanlig armbandsklocka med, så egentligen vet jag nog inte riktigt vad jag vill ha!



#armbandsklockansdag2022

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 4 december 2022 19:29

HOPPSAN!

 

 

 


I fredags (2/12), tog jag mig först ut till PASTABAREN och beställde mat där förstås. Då fick det denna gången bli 

Salsa pasta cucina som faktiskt var riktigt gott (husets köttfärssås blandad med vitlöks -och chilisås). 

Till detta så fick man en bit baguette oxå, att t ex doppa i såsen kanske.



#pastabaren   #salsapastacucina  #1pepsimax


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Lite senare sen så blev det fika på KonstiFik med det berömda fredagsfikagänget, som visst inte var så värst många denna veckan heller...men vi som var på plats gade det trevligt!




#konstifik


#2kopparkaffemedmjölk

#1saffranskakamedgrädde    #1drömkaka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 3 december 2022 20:24

Nu så har jag varit och köpt en bok Våra bästa kakor som volontärer från Röda Korsets Second Hand har gjort. De har alltså bakat samtliga kakor i boken och sedan valt att göra en så kallad bakbok.

 


Hehe, för den delen om jag ska vara ärlig så har jag inte alls varit iväg och köpt den...utan en vän på Facebook som verkligen har gjort så mycket reklam för denna boken, och då blev det att jag inte kunde låta bli att köpa den.

Så hon kom hit här igår, och lämnade den (vi har aldrig träffats förr)...men nu så har jag bara fått lite tankar på detta!


#rödakorset   #studieförbundetvuxenskolan

#vårabästakakor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 1 december 2022 18:28

TEMADAG!

 

 


Nu så kära vänner, idag är det GLÖGGENS DAG! Då är det väl bara att dricka glögg nu hela kvällen, eller?

Själv skulle jag nog kunna dricka glögg vilken dag som helst på året, men kanske inte på våren o sommaren då förstås!


Jag har inte druckit någon glögg i år än, men är ju en som tycker det är väldigt gott med russin mandel i och sen en o annan pepparkaka till!



#glöggensdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 



Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards