Alla inlägg under december 2022

Av Hanna Boman - 13 december 2022 21:18

Alltså, som jag har väntat på dessa skorna! Jag var på Ortopedtekniska i augusti senast och gjorde en beställning av ett par nya skor, sen därefter har det verkligen tagit jättelång tid (alldeles för länge, enligt mig)!


Men i förra veckan så ringde dem och talade om att skorna var komna, vilket gjorde mig glad att äntligen få komma dit för att både få prova och även få följa med mig hem.


Detta var nog verkligen första gången nånsin som de satt som en smäck på fötterna direkt, så himla skönt att de fick följa med mig!


#regionblekinge  #ortopedtekniska

#provaochhämtanyaskor








   















 







 








Av Hanna Boman - 13 december 2022 10:34

GÅRDAGENS DATUM!

 

Hoppsan!

 


Om man nu tämker efter hur gårdagens datum var, med tanke på en massa tvåor...så tänkte jag väl litegrann på det igår, men blev dessvärre inte att det uppmärksammades av mig. Sorry!


Hehe, nu tror jag väl inte att det är så väldigt många som tänker eller bryr sig så mycket som jag verkar göra.


Men jag är ju som jag är, det är bara att finna sig i det!




#enmassatvåor  #gårdagensdatum

#221212

 

 

 

 

 

 

 


221212

 

 

 

 

 

 

 





Av Hanna Boman - 12 december 2022 21:38

TEMADAG!

 

 

Jaha, idag så är det då JULSTJÄRNANS DAG! Men jag har nog aldrig ägt nån julstjärna här i mina fönster, även om jag nu kan tycka att det ser fint ut.


De lyser ju upp i fönstrena ihop med ens adventsljusstake eller adventsstjärna!



#julstyjärnansdag2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 12 december 2022 16:38

 


HOPPSAN!

 


Igår så var det som sig bör Luciafirande med kyrkans både barn & ungdomar. Först så började det med ett litet luciatåg med barn i spetsen, där de förstås sjöng några lucia/julsånger. Åååh, så duktiga!


Efter det sen så, var det då dags för ungdomarna att fixa till ett luciaspex innan det sedan avslutades med ett luciatåg av dem oxå. Inget direkt luciatåg i den bemärkelsen, med de spelade o sjöng en eller två sånger vilket var jättebra!



#equmeniakyrkan #mariedalskyrkan

#tredjeadvent  #luciafirande2022




 

Lilla luciatåget

 

 

 

 

 

 

 

 

   









#kaffemedmjölk  #lussekatt  #kärleksmums

#kolasnitt  #pepparkshjärta


 










 







Av Hanna Boman - 12 december 2022 16:13

HOPPSAN!

 


Igår så blev det en liten tur hem till Ravnbös under eftermiddagen för att bland annat hälsa på och äta lite lunch/middag. Nu så var inte alla barnen hemma, utan det var Edin & Jona som var där då.

Hehe, hmpf...jag försökte få önska lite vad som skulle bli för mat, men det blev inte denna gången.


Så jag visste ju inte vad det skulle bli, men de vet ju om att jag inte är kräsen på något...utan äter det mesta!

Och det var verkligen jättegott med kycklingklubbor smachad potatis sås sallad. Det enda som jag inte hade ätit här tidigare var nog smachad potatis, vilket verkligen var supergott!


#kycklingklubbor   #smashadpotatis  #sås  #sallad





TACK Martina & Morten & Edin & Jona för att

jag fick komma över en stund!



        









 





Av Hanna Boman - 10 december 2022 23:23

Alltså, woooow vilken fantastiskt rolig och bra kväll det blev med två fantastiska JULKONSERTER återigen efter uppehåll av covid som varit!


Det roliga var att det var definitivt slutsålt av biljetter till den första konserten, sedan nån vecka tillbaka (tror jag att jag fick höra)! Sen till den andra konserten var det väl nästan slutsålt, var nog bara nån enstaka biljett kvar!


Så det var verkligen fullsatt av åhörare/publik till sista bänkraden, fantastiskt roligt att få vara med och sjunga av hjärtans lust från början till slut!



Nää, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mera. Efter första konserten, då var det väldigt gott att få ta sig upp till Övre salen för att äta lite och då blev det köttbullemacka julmust mjuk peppakaka kaffe till oss som var med i det hela!


~~~tyvärr blev det inte nån fikabild här, men hoppas ni klarar er~~~





   



   





 





Medan det var lite övning och så precis innan, då var jag inte uppe på scenen...så kunde få 

med några bilder där jag satt längst ner i bänkraden!











    





Av Hanna Boman - 9 december 2022 23:08

Nu så har vi haft både soundcheck genrep, inför julkonserterna som är i helgen. Det är By Mercy barnkören Joyful som hade genrepet ikväll. Solister & orkestern hade sitt soundcheck i onsdagskväll.

Men självaste genrepet har vi allihop haft ikväll, vilket gick hyfsat okej får man nog säga...för det gick inte som på räls, en hel del som fick tas om (det är väl så det kanske ska vara, för sedan när det väl gäller så kommer det gå hur bra som helst).


Hehe, det är jag nog alldeles säker på!


#julkonsert

#soundcheck  #genrep

#bymercy  #orkestern #solister #joyful

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 9 december 2022 13:42

TEMADAG!





På dagen idag så är det PEPPARKAKANS DAG! Hur många pepparkakor har du ätit idag och hur många pepparkakor kommer du äta innan dagen är helt slut?

Än har i alla fall inte jag ätit någon pepparkaka, men lär nog kanske bli en och annan innan dagen är slut!


#pepparkakansdag2022






 







 






   








  







Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards