Alla inlägg under september 2020

Av Hanna Boman - 20 september 2020 19:58

TEMADAG!

 


På dagen idag så är det BÅLENS DAG!

Och oftast dricker man väl BÅL som en välkomstdrink eller så nånstans. 


Det är ju ändå lite spännande, för man kan ju blanda till ett BÅL hur som helst och det blir alltid gott!




#bålensdag2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 20 september 2020 14:47

En söndag om året efter sommaren så brukar det ju vara Skördegudstjänst, och då brukar det finnas massor av skörd till försäljning.

Men den här gången så har det väl blivit en hel del omtänk på det hela med tanke på corona!


Så helt efter gudstjänsten så fick vi sitta kvar i kyrkbänkarna och blev serverade fika ~~kaffe & chokladboll~~


De som är med i den gruppen/kommitéen, har ju gjort ett fantastiskt jobb för att få detta till att bli så bra som möjligt (brukar de ju alltid göra...)


Så det var liksom auktionsutrop på samtilga varor som inte har blivit bakat/tillagat ännu, utan blev ju "beställning" på bland annat frukostfrallor grova frallor brödlimpor äppelpajer bärpajer köttfärspajer kycklingpaj kanelbullar kardemummabullar & stekt inlagd sill chokladmuffins och mycket annat gott!


Och vad jag fick höra sedan efteråt, så gick det väl över förväntan. 


Annars brukar det ju vara servering av kyrklunch efterrätt med, men inte nu av dessa omständigheter som är nu!





#enlitenannorlunda #skördefest2020  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

 

Mmm, kaffe & chokladboll

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Hanna Boman - 19 september 2020 21:55

TEMADAG!

 

 


Ännu en TEMADAG bland dessa TEMADAGAR, och den här dagen är det MESSMÖRETS DAG!

Och nää, jag har nog inte köpt hem messmör alls efter att jag flyttat hemifrån. 

När jag var barn så vill jag minnas att jag gillade att ha messmör på smörgåsen som pålägg, men nu så vet jag nog inte om jag skulle vilja ha det eller prova det. 

Det kan ju hända att jag kanske skulle kunna gilla det, eller? 


Vem vet?

 

 


Mnja, jag måste nog testa nån gång framöver!


 

 

 


#messmöretsdag2020

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Av Hanna Boman - 18 september 2020 17:03

TEMADAG!

 

 


Idag på dagen är det SURKÅLENS DAG!   ~~en temadag, bland alla de andra~~


Och jadå, visst har jag provat mig på att äta detta...vilket var väldigt längesedan sist! Men jag minns i alla fall att jag tyckte det var gott, även om jag var väldigt skeptisk till att äta det. Fast om man äter det ihop med 

korv potatis potatismos, det var ju då det var gott!




#surkålensdag2020










     








 










 

Av Hanna Boman - 17 september 2020 21:38





Nä, det är ju inte riktigt inställt nu längre med tanke på att vi nu kan komma och väga sig på plats i lokalen igen!

Och det är u trevligt at få komma dit där för att träffas.



Men vad visade vågen då jag hamnade på den? Johodå, den visade 72,2 kg som resulterade i -0,8 kg.




#inställt #coronapandemin  #covid19











 














 

Av Hanna Boman - 13 september 2020 20:19

Nu den här kvällen så har det varit "kvällsgudstjänst", vilket var en mycket fin gudstjänst på många sätt och vis!


Våran fantastiska "sångfågel" stod för sången ikväll, där Markus Fiedler spelade till...vilket han brukar göra!


Sen så var det ett välkomnande & förbön av ny ungdomsledare som kommer vara Anna Lindell under ett år framåt, och eftersom inte jag är med i församlingen längre så fick ju inte jag vara med då de hade församlingsmöte förra söndagen (jag har inte någon rösträtt i alla fall).








 

Linnéa Håkansson

 

 

 

 

 

 

 

Mats Polsten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Av Hanna Boman - 12 september 2020 16:53

Nu så har man haft ännu en jobblördag SecondHand Café 2, när man har var tredje lördag så går det ju fort mellan gångerna...än om man bara hade haft var sjätte lördag.

Men det har gått bra idag, vi var tre stycken som jobbade i caféet. Mitt jobb är ju att vara i kassan hela tiden, medan de andra... Martina & Evelina fixar och grejar med påfyllning av fikagrejer!


Nu under dessa omständigheter så funkar det ju alldeles utmärkt att vara tre stycken, men det kan ju bli lite stressande med ibland då det är långa köer och lite sisådär.


Man hinner ju prata med varann om lite ditt & datt oxå, utan att det stör, och det känns ju också bra!



#2kopparkaffemedmjölk  #1ciabatta  

#1grovisfralla  #1vaniljhjärta










 















 




Presentation


Hej!
Jag heter Hanna och bor i centrala Karlskrona. Hoppas att ni kommer att få en trevlig läsning i min blogg, VÄLKOMNA!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards